Alimentele care conțin fier și ar trebui incluse în dieta noastră

Fierul este un mineral esențial pentru buna funcționare a corpului și este implicat în multiple procese metabolice. Este esențial în transportul oxigenului în organism, precum și în respirația celulară. Deficitul de fier poate fi cauza formelor severe de anemie, de aceea se recomandă prevenirea acestuia consumând alimente bogate în fier, cel puțin o dată pe săptămână.

„Susțin o dietă bogată în produse bogate în fier, mai ales în perioadele de astenie fizică. Vă recomand să consumați alimente care conțin fier și persoanelor care doresc să slăbească, deoarece organismul are nevoie de fier pentru a produce globule roșii, necesare oxigenării, pentru a arde calorii și grăsimi ”, spune nutriționistul Florin Ioan Balanica pentru Ce se întâmplă, doctore?

Alimente bogate în fier:

Carnea roșie oferă organismului minerale precum fierul, cuprul, cromul, zincul, seleniul, dar și doze mari de vitamine, D și B12. În plus, o grăsime din compoziția sa – acid linoleic conjugat – ajută la arderea grăsimilor și previne depunerea lor.

Ficatul este unul dintre cele mai importante alimente care conțin fier, în special rață, carne de porc, carne de vită și pui.

Fructele de mare sunt o sursă valoroasă de fier. Cojile conțin de patru ori mai mult fier decât aceeași cantitate de ficat de vită.

Tofu se face printr-un proces de „coagulare” a laptelui de soia. În general, este o sursă importantă de fier și proteine ​​vegetale, adesea adăugată la supe sau salate, înlocuind cu succes proteinele animale.

Ouăle oferă fier, calciu, proteine ​​și vitamine, A, B1, B2. Recomand să le consumați ca omletă la micul dejun, cu o salată de legume verzi.

READ  Pacienții cu cancer pot monitoriza stresul cu telefoanele lor mobile

Caju este delicios și bogat în vitamine și minerale. Nucă de caju este o adevărată sursă de fier și este recomandată în dieta sportivilor sau a persoanelor cu deficit de fier, care suferă de anemie sau în perioada de recuperare postoperatorie.

Peștele din carne roșie este mai bogat în fier decât peștele din carne albă. De asemenea, se recomandă consumul de pește, care se mănâncă întreg cu oase. Acestea sunt bogate în fosfor, minerale și mai ales calciu.

Semințele de chia sunt o sursă excelentă de nutrienți, proteine ​​vegetale și substanțe active, precum și acizi grași omega 3 și omega 6. Semințele de chia sunt, de asemenea, bogate în antioxidanți și fibre, care îmbunătățesc digestia și au o bogat în fier.

Varza este bogată în calciu, fier și vitamine, precum și enzime și antioxidanți, substanțe de care planta tânără are nevoie pentru a supraviețui și a se dezvolta.

Toate plantele cu frunze verzi sunt bogate în fier, recomandate în anemie, dar și pentru creșterea imunității. Puteți mânca frunze proaspete de spanac (în salate au un gust ușor acru), pătrunjel, busuioc, mărar, cimbru, frunze de păpădie.

Sursa: csid.ro

Drepturi de autor © 2006-2020 Reproducerea totală sau parțială a materialului necesită acordul scris al publicației periodice MORNING TIME

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *