ProRally.ro

Lumea completă a știrilor

Atac de panică, un coșmar emoțional. Vezi cine sunt …

Toate reacțiile chimice și fizice ale corpului apar ca răspuns la sentimentele de frică în fața pericolului iminent, a vieții sau a morții. În atacurile de panică, corpul nostru supraestimează evenimentul suspect periculos și trimite semnale exagerate sau inutile către creier.

„Un atac de panică este ca un semnal de alarmă fals, deoarece corpul nostru nu a anticipat corect gravitatea situației în care ne aflăm. Odată ce primele impulsuri sunt transmise creierului, are loc o reacție în lanț ireversibilă. Atacurile de panică apar, de obicei brusc și ating vârful după 10 minute și pot dura până la 30 de minute. Am putea descrie un atac de panică ca un coșmar emoțional, iar rezultatul său este, în majoritatea cazurilor, dureros și emoțional mental. “, explică psihoterapeutul Angela Nuțu.

Cauzele atacurilor de panică

Deși în prezent, cauzele exacte ale atacurilor de panică sau ale tulburărilor nu sunt clare, tendința se găsește în majoritatea cazurilor în mediul acasă. Există, de asemenea, o legătură cu evenimentele majore de tranziție a vieții, cum ar fi obținerea unei diplome universitare și obținerea unui loc de muncă, căsătoria sau copilul, mutarea într-o altă localitate , o tara. Stresul sever, cum ar fi moartea unei persoane dragi, divorțul sau pierderea locului de muncă, pot provoca, de asemenea, un atac de panică.

“De obicei, într-un atac de panică, sunt identificate cu ușurință 3 categorii de factori declanșatori. Factorii biologici sunt de obicei predominanți și se caracterizează prin hipersecreție de adrenalină, sensibilitate crescută la modificările hormonale, hipersensibilitate la temperatură sau lumina, efectele secundare ale drogurilor etc. Factorii de personalitate au, de asemenea, un impact destul de mare asupra exprimării atacurilor de panică, cum ar fi: hipersensibilitate la stimuli emoționali, perfecționism, motiv nerostit, nevoie de control sau aprobare, tendința de a nega sau de a suprima sentimentele, un nivel ridicat de imaginație etc. În cele din urmă, factorii familiali contribuie la astfel de reacții, și anume: violență fizică sau mentală, mediu cu reguli foarte stricte, critici exagerate sau așteptări nerealiste ale părinților etc. ”, menționează psihologul Angela Nuțu.

READ  Vitamina D reduce riscul de Covid-19 • Bună Iași • BZI.ro

Cum sunt tratate atacurile de panică?

Dacă suferiți de atacuri de panică frecvente sau chiar dacă unul dintre aceste episoade te-a speriat suficient pentru a te face să fii constant stresat și anxios, ești cu siguranță una dintre persoanele care au nevoie de ajutor.

În timp ce atacurile de panică nu vă afectează fizic și uneori sunt tratate poate prea superficial de către cei din jur, pentru sănătatea voastră mentală și emoțională, învățarea de a face față momentului este esențială. De obicei, tratamentul pentru un atac de panică urmărește să diminueze impactul anxietății asupra vieții tale și te învață cum să faci față atunci când simți că se poate declanșa un atac. Terapiile psihologice sunt opțiuni obișnuite de tratament și, în unele cazuri, pot fi prescrise și medicamente.

De asemenea, Asociația Română de Hipnoză oferă hipnoterapie, o metodă din ce în ce mai recunoscută de tratare a anxietății și, de asemenea, foarte utilă în gestionarea atacurilor de panică.

„Hipnoterapia pentru anxietate poate ajuta la reconstruirea încrederii în sine și la creșterea stimei de sine, precum și la reducerea sentimentelor de frică și îngrijorare. Hipnoterapia vă poate ajuta să învățați și să dezvoltați capacitatea de a accesa o stare de spirit calmă, care este necesară. pentru a te ajuta să faci față emoțiilor copleșitoare pe care le simți atacul de panică hipnoza este asemănătoare cu hipnoterapia de anxietate Scopul este de a accesa subconștientul și de a folosi puterea sugestiei pentru a promova modificări pozitive. Sugestiile folosite de hipnoterapeut vor fi adaptate la situația individului dvs. – ce cauzează atacurile de panică și de ce și ce se poate face pentru a schimba modul în care corpul dumneavoastră reacționează la declanșatori “, spune Angela Nuțu .

READ  Noua „armă” împotriva lui Covid-19. Funcționează foarte repede și ar putea preveni infecția

În același timp, hipnoterapia pentru atacurile de panică vă poate ajuta să vă recâștigați sentimentul de control și normalitate în viața dumneavoastră. Vă poate ajuta să înțelegeți ce a cauzat anxietatea, să recunoască semnele unui atac și să vă ofere instrumentele de care aveți nevoie pentru a trece prin moment.

Relaxarea face, de asemenea, parte din terapie. Atacurile de panică pot provoca sau agrava adesea senzația de anxietate, deoarece vă este frică de următorul atac, neștiind când se va întâmpla. De asemenea, cu ajutorul hipnozei, puteți învăța tehnici de relaxare pentru a ajuta la reducerea stresului și a anxietății generale – reducând astfel riscul unui alt atac.

Atunci când o persoană cu atacuri de panică este motivată să rezolve problema și este gata să accepte sugestii de vindecare, acea persoană schimbă literalmente modul în care creierul răspunde la stres / anxietate / panică. Când schimbați modul în care reacționează creierul, anxietatea și panica vor continua să scadă, sugestiile vor deveni mai puternice și panica va înceta să mai provoace probleme.

7 sfaturi practice pentru a evita atacurile de panică

1. Aflați despre panică și anxietate. Doar știind mai multe despre atacurile de panică ajută la ameliorarea stresului. Deci, citește cât poți despre anxietate, tulburări de panică și înțelege ce ți se întâmplă atunci când ai un atac de panică.

2. Evitați fumatul, alcoolul și cofeina. Toate acestea cresc riscul atacurilor de panică la persoanele sensibile. Prin urmare, cel mai bine este să evitați alcoolul, țigările, cafeaua și alte băuturi care conțin cofeină. De asemenea, feriți-vă de medicamentele care conțin stimulente, cum ar fi pastilele pentru slăbit.

READ  Cum se spune diferența dintre simptomele de alergie și infecția cu Covid

3. Invata sa iti controlezi respiratia si fa exercitii de respiratie constante. Hiperventilația (arsură și etanșeitate în piept) este unul dintre cele mai frecvente simptome ale unui atac de panică și care generează panică. Respirația profundă, pe de altă parte, poate ameliora simptomele de panică.

4. Practicați tehnici de relaxare. Când vă angajați în mod regulat în activități precum yoga, răspunsul de relaxare al corpului este îmbunătățit – opusul răspunsului la stres implicat în anxietate și panică. Și nu numai asta, aceste practici pot duce la sentimente sporite de bucurie și echilibru.

5. Conectează-te mai mult cu familia și prietenii tăi. Riscul unui atac de panică este mai mare în cazul persoanelor care se izolează sau nu au relații sociale strânse.

6. Faceți exerciții fizice în mod regulat. Exercițiul este un remediu natural pentru anxietate, așa că încercați să faceți mișcare timp de cel puțin 30 de minute pe zi (trei sesiuni de 10 minute sunt la fel de bune). Exercițiile ritmice care necesită mișcarea brațelor și picioarelor – cum ar fi mersul pe jos, alergatul, înotul sau dansul – pot fi deosebit de eficiente.

7. Dormi suficient. Somnul insuficient sau de proastă calitate poate provoca și crește anxietatea, așa că încercați să dormiți 7-9 ore pe noapte.

Angela Nuțu este psihoterapeut și una dintre cele mai cunoscute și mai bine formate formatoare din România, vicepreședinte al Asociației Române de Hipnoză. Are peste 10 ani de experiență în comunicare și educația adulților și peste 15 ani în antreprenoriat și afaceri. Membru fondator al Asociației Române a Antrenorilor, trainer acreditat ANC, trainer acreditat PNL, trainer acreditat Metrum Centrum, psihoterapeut.

CIPRIAN CAROL

"Scriitor. Expert în muzică. Junkie de cafea. Internet entuziast. Fanatic independent de bacon. Specialist web. Twitter savant."

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post Ce trebuie să știți dacă doriți să cumpărați o mașină electrică uzată
Next Post O nouă aventură Jadon Sancho la Manchester City! „Cetățenii” renunță la vedeta academiei pentru a concura cu United pentru o taxă ridicolă