ProRally.ro

Lumea completă a știrilor

Când să te cântărești și cum …

În „Alfabetul obezității” coordonat de prof. Dr. Nicolae Hâncu, medic generalist pentru diabet, nutriție și boli metabolice, sunt recomandate mai multe măsuri prin care persoanele interesate de kilogramele în plus pot face un control real din greutatea lor. în fiecare zi, dimineața, la cel puțin 8-10 ore după ultimul consum de alimente, dezbrăcat, după ce am urinat și am avut scaune.

Efectul psihologic al contactului cu scara este semnificativ, conform aceleiași surse. Este util să folosiți cântarul electronic care indică atât numărul de kilograme, cât și de grame, având posibilitatea de a observa cele mai mici modificări ale greutății. Cântărirea în timpul zilei este inutilă, mai ales seara, când creșterea în greutate în comparație cu dimineața este în jur de 1 kilogram.

Greutatea trebuie înregistrată într-un jurnal, dar autoevaluarea rezultatelor verificării trebuie făcută la jumătatea săptămânii, miercuri sau joi dimineață. De ce atunci? Deoarece weekendul este foarte tentant, există multe situații în care ne abatem moderat de la dietă, influențând greutatea, astfel încât luni dimineața să fie maximă. Prin urmare, valorile reprezentative sunt cele pentru miercuri sau joi.

În situația în care există o creștere a greutății de la 1 la 2 kilograme de la o zi la alta, aceasta poate fi cauzată de consumul excesiv de sare – 9 grame, sau 2 lingurițe – care se rețin în organism aproximativ 1 litru de apă. Efectul este amplificat de alcool, deci nu este vorba despre acumularea de țesut adipos, ci despre retenția de apă. Îngrășarea de 1 kilogram apare după un consum de calorii de 9.000 de kilocalorii, ceea ce ar fi neobișnuit peste noapte, scrie adevarul.ro.

READ  REZIDENTI SUBIECTE 2015. Vezi ÎNTREBĂRILE PE CARE LE AU ...

Creșterea în greutate la femeile de 1 până la 2 kilograme în perioada premenstruală și parțial în timpul menstruației se explică prin același mecanism de retenție a apei, datorită modificărilor hormonale. Constipația sau mișcările intestinale incomplete pot duce la creșterea în greutate de 1 până la 2 kilograme. Nici asta nu te îngrașă, spun nutriționiștii.

Uneori, deși respectăm cu strictețe dieta hipocalorică și programul zilnic de exerciții fizice, găsim o greutate staționară în prima lună. Fenomenul este cauzat de o creștere a masei musculare, însoțită de o scădere a grăsimilor. Numai medicul poate confirma că masa grasă a scăzut atât cantitativ, cât și procentual, iar masa musculară a crescut.

Citește și Dietele rapide

CIPRIAN CAROL

"Scriitor. Expert în muzică. Junkie de cafea. Internet entuziast. Fanatic independent de bacon. Specialist web. Twitter savant."

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Previous Post Este mai bine să distribuiți coșurile cu jumătate de normă în Germania decât să fiți profesor în România: „Câștigați cât într-un an”
Next Post Mihai Stoica, ironizat de rivalii din Liga 1: „Are impresia că știe totul”