Ce este de fapt vitamina D. Mulți oameni nu știu de ce este important în organism

Mulți oameni aud despre vitamina D, mai ales în contextul epidemiei coronavrius, dar nu știu cât de importantă este în corpul uman. Rolul vitaminei D nu poate fi contestat, iar acest element reglează absorbția de calciu și fosfor în organism, asigură buna funcționare a sistemului imunitar și luptă împotriva mai multor boli.

Cum ajută vitamina D corpul uman. Unde este elementul benefic pentru corpul uman

Experții au explicat de ce este important acest lucru Vitamina D pentru organism și care este doza zilnică recomandată. O cantitate optimă de vitamina D de 600 de unități internaționale este importantă pentru creșterea și dezvoltarea dinților și pentru sănătatea oaselor.

Persoanele care nu primesc suficientă vitamină D în corpul lor în timp pot dezvolta osteoporoză. De asemenea, s-a demonstrat că vitamina D combate depresia și ajută la menținerea kilogramelor în plus la distanță. Iată câteva mituri despre această parte vitală a corpului nostru și clarificările necesare pentru a fi informați în mod corespunzător.

Vitamina D se găsește și în alimente

Mitul 1. Cantitatea necesară de vitamina D se acumulează după doar câteva minute la soare.

Adevăr: femeile cu vârsta de până la 70 de ani au nevoie de aproximativ 600 UI (unități internaționale) pe zi, iar pentru cei peste această vârstă, chiar și 800 UI.

Pentru a obține aceste doze, femeile ar trebui să rămână la soare o oră pe săptămână, fără aplicarea de produse de protecție.

Mitul 2. Zilele însorite duc la deficitul de vitamina D.

Adevăr: Acest lucru nu este în totalitate adevărat. Unele cercetări arată că eschimosii pot avea un nivel ridicat de vitamina D, în timp ce unii oameni care petrec mult timp pe plajă (sporturi nautice) sunt deficienți în acest sens.

READ  De ce ne contrazicem și cum putem evita certurile?

Unii dintre factorii care duc la deficitul de vitamina D includ: sarcina, alăptarea, bătrânețea, malnutriția, bolile renale, lipsa completă a expunerii la razele UV și obezitatea.

Mitul 3. Alimentele nu furnizează o cantitate semnificativă de vitamina D.

Adevăr: Este adevărat, există puține alimente care conțin în mod natural vitamina D. Acestea includ peștii bogați în grăsimi sănătoase (ton, somon, sardine, macrou), ficat de vită, cereale. și nuci. Mâncarea care conține cea mai mare doză de vitamina D este laptele, dar se adaugă, nu se obține în mod natural.

Cei care nu iau doza zilnică de dietă pot apela apoi la suplimente, dar numai sub supravegherea unui medic. Suplimentele cu vitamina D se prezintă sub două forme: D3 (colecalciferolul) este forma obținută prin expunerea la soare și D2 (ergocalciferolul) este tipul de vitamina D care se găsește și în alimente.

Mitul 4. Sunt necesare raze UV ​​pentru a obține doza necesară de vitamina D.

Adevăr: Nu este așa. Adevărul este că a sta la soare pe șezlong, în lumina directă a soarelui, nu este singura modalitate de a ne hrăni corpul cu vitamina D.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *