Descoperire alarmantă de către cercetători: Oceanul Arctic ar putea rămâne fără gheață până în 2040

Cercetătorii ne spun de fapt că nu tot ce știm până acum despre topirea gheții în Oceanul Arctic este adevărat. Regiunea s-a încălzit de două ori mai repede în ultimii 50 de ani decât restul planetei, potrivit The Independent.

Descoperirea vine după ce oamenii de știință au stabilit că stratul de gheață din Oceanul Arctic a fost la cel mai scăzut nivel în luna martie de când au început înregistrările prin satelit acum 38 de ani.

Între timp, NASA a anunțat că între 1996 și 2013, pierderile de gheață din Arctica s-au dublat între 1976 și 1996. Experții subliniază că ecosistemele regiunii sunt pe cale de dispariție, unele specii, cum ar fi urșii polari , focile, morsele și chiar o specie de alge, fiind în pericol.

Cel mai rău este că așa-numitul „punct de neîntoarcere” a fost deja atins, adică punctul din care nu există nicio posibilitate de întoarcere. Cu toate acestea, oamenii de știință cred că eforturile globale de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră ar putea diminua impactul schimbărilor climatice asupra Arcticii și a restului planetei.

Poate și mai alarmant este faptul că topirea gheții arctice dezvăluie bacterii și alți agenți patogeni, care au fost bine ascunși de secole, dacă nu chiar de milenii.

Acești „ucigași în serie” invizibili infiltrați de permafrost nu sunt doar ajutați de încălzirea globală să se ridice la suprafață, ci și de activitatea umană, mai precis de operațiuni miniere, care sunt destul de rare până în prezent, ceea ce este adevărat. , mai precis prin forarea în suprafață.

READ  BLACK HOLE: Descoperirea incredibilă văzută de cercetători

O situație similară se întâmplă în Siberia, unde topirea stratului de rocă înghețat a dezvăluit o serie de microorganisme care pot provoca boli periculoase. Ca antraxul. Zeci de oameni și 2.000 de reni din regiunea peninsulei Yamal au fost deja afectați anul trecut.

Odată ce agenții patogeni prinși acum în calota glaciară arctică se ridică la suprafață, va fi doar o chestiune de timp înainte ca omenirea să fie ucisă de diferite infecții, precum cele care au distrus populații întregi în urmă. două-trei sute de ani.