Dr. Mihaela Bilic: ce poți înlocui sarea și zahărul din dieta ta

Una dintre cele mai dificile locuri de muncă pentru părinți este aceea de a le oferi copiilor o masă sănătoasă și de calitate, dar de a-i convinge să o mănânce. Dacă în primii ani de viață copiii pot fi protejați de dulciuri, sucuri bogate în calorii și gustări sărate, mai târziu în adolescență devine foarte complicat.

Prin urmare, mesele sănătoase de familie ar trebui incluse în programul copiilor de la o vârstă fragedă. Și evitarea excesului de zahăr și sare este un obiectiv principal al părinților.

Știm deja că niciun copil nu ar trebui să primească bomboane în fiecare zi și să nu fie oferit drept recompensă. Acest lucru se datorează faptului că excesul de zahăr se transformă în grăsime și, în timp, duce la creșterea în greutate. În ceea ce privește sarea, se găsește generos în cârnați, conserve, produse de patiserie și cartofi prăjiți, alimentele preferate ale copiilor, al căror impact negativ asupra sănătății este bine cunoscut.

În volumul „ABC-urile nutriției”, dr. Mihaela Bilic oferă multe sugestii ușor de aplicat pentru părinții care doresc să-și hrănească copiii sănătoși. Așadar, câteva sfaturi vizează înlocuirea zahărului cu vanilie, scorțișoară, ghimbir și mentă.
La fel, sarea ar putea fi detronată în preparatele de condimente precum piper, nucșoară, chimen, mărar, tarhon și cimbru.

Odată ce zahărul și sarea sunt reduse în alimente, multe ingrediente de bază vor fi mult mai bine percepute de papilele gustative, iar în timp întreaga familie se va obișnui cu gustul sănătății din farfurie.

READ  Primele vaccinuri COVID-19 și imunitatea turmei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *