Fără vitamina C, dar ferește-te de suplimentele de vitamina D!

Mihaela Bilic, nutriționist, atrage atenția asupra diferențelor dintre vitamina C și vitamina D, având în vedere că acestea sunt recomandate pe scară largă pentru creșterea imunității, în special în această perioadă: dacă suplimentele de vitamina C sunt recomandate fără restricții, excesul de vitamina D poate afecta.

Vitamina C este extrem de instabilă și pentru a satisface doar necesarul zilnic de alimente trebuie să consumăm cantități foarte mari de fructe și legume. De aceea, dr. Mihaela Bilic recomandă suplimente de vitamina C și avertizează împotriva consumului excesiv de fructe. În schimb, legumele pot fi consumate fără restricții.

„Spre deosebire de vitamina D, care este o vitamină solubilă în grăsimi – deci se dizolvă în grăsimi, este absorbită în grăsimi – și pe care organismul o sintetizează singură în prezența luminii și a razelor ultraviolete, vitamina C este o vitamină solubilă în apă, se dizolvă în apă. Organismul nu o poate sintetiza, nu avem rezerve de vitamina C și, prin urmare, depindem de aportul de alimente. Deoarece este solubil în apă și extrem de fragil – Trebuie să știți că vitamina C se deteriorează, la 48 de ore se înjumătățește în fructe și legume, deci este destul de dificil să ne acoperim nevoile de vitamina C în această perioadă când avem nevoie de cantități mari. corect, aș recomanda suplimente de vitamina C și pe principiul că, chiar dacă luăm mai mult, este eliminat de rinichi, deci nu există niciun risc. Și apoi, puțină vitamină C suplimentară ne oferă această substanță antioxidant, cel mai puternic nte din natură, fără caloriile pe care altfel ar trebui să le consumăm. Vitamina C, în dozele de care avem nevoie zilnic, ar implica nu cinci porții, ci cinci kilograme de fructe și legume proaspăt culese ”, a declarat Mihaela Bilic pentru Digi24.

READ  Coronavirusul se răspândește mai ușor la temperaturi scăzute? Ce știm până acum

De ce prea multă vitamina D poate deveni periculoasă

„În schimb, în ​​ceea ce privește vitamina D, acordați o atenție deosebită suplimentelor, pentru că nu numai asta poate perturba nivelurile de vitamina D în organism, dar vitamina D este foarte strâns legată de nivel de calciu, de activitatea hormonală și mai ales hormonul paratiroidian, un hormon sintetizat de paratiroid, atunci când aducem cantități mari de vitamina D din exterior, automat paratiroidele nu mai sintetizează, ne putem trezi cu calciu din sânge ridicat și cu risc crescut de calculi renali și atunci toate aceste lucruri, fără indicația medicului, fără un nivel de vitamina D în organism detectat prin anumite teste, pot face mai mult rău decât bine ”, a spus nutriționistul.

Dr. Mihaela Bilic avertizează că trebuie făcută diferența dintre fructe și legume. Fructele ar trebui consumate ca desert, deci, cu moderare, în schimb, la capitolul legume, nu avem contraindicații, putem exagera, putem exagera, de acolo, nu avem niciun pericol pentru figură sau sănătate, ci doar avantaje. „Acești pigmenți vegetali din legume, cei care dau culoare, aș spune că acești fitonutrienți sunt miraculoși din punct de vedere al sănătății”, spune dr. Mihaela Bilic.

Ce alimente nu ar trebui să lipsească din dietă

Vitamina D există și în mod natural în alimente, nu este nevoie de suplimente, dar dr. Mihaela Bilic atrage atenția persoanelor care, mai ales în acest timp, elimină grăsimile din dietă, considerând că o dieta este o alimentație sănătoasă: “Avem nevoie de prezența grăsimilor în dietă și când spun grăsime, adică despre vitamina D, avem în mod natural vitamina D, amestecată cu vitamina A, în grăsimea din Lapte, toate acestea înseamnă brânză în ficat, în pește gras, în sau și atunci aceste alimente, în special în sezonul rece, nu ar trebui să lipsească din meniul nostru ”, a declarat Mihaela Bilic pentru Digi24.

READ  Roinita are grijă de sănătatea inimii sale

Citește și: Mihaela Bilic dezvăluie „rețete secrete” pentru imunitate: salată de pătrunjel, pahar de vin roșu și un măr unic în România

Editor: Luana Pavaluca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *