McCartney 3, 2, 1 recenzii

McCartney 3, 2, 1 ½
Disney +

Fostul contrabasist al Beatles-ului a crescut de mult timp relevanța celei mai importante trupe de rock & roll, pentru meritul nemuritor al lui Paul McCartney. El vorbește despre grup – și rolul lor în istoria lor uneori controversată – nu cu respect, ci cu afecțiune, împărtășind amintiri care comemorează cvartetul din Liverpool fără a le face un monument de neatins. McCartney participă la profiluri, spectacole și documentare, oferind tinereții și artei din anii 1960 o prezență contemporană.

„A fost bine, știi”, a spus McCartney cu un zâmbet blând, în timp ce el și Rick Rubin ascultau intro-ul de chitară acustică al lui George Harrison pentru And I Love Her.Credit:Disney +

Această abordare își găsește punctul culminant în acest documentar redutabil, în care, în șase episoade de jumătate de oră, veneratul producător american de muzică Rick Rubin îl ghidează pe McCartney prin vremurile, tehnicile și dificultățile Beatles.

Conversație și masterclass în părți egale, completate de casete originale ale înregistrărilor trupei disponibile pentru o analiză aprofundată, este informativ și uneori emoționant. “A fost bine, știi”, a spus McCartney cu un zâmbet blând, ascultând intro-ul lui George Harrison la chitară acustică pentru Și o iubesc.

Înțelept, nu există o structură formală. Primul episod începe fără nici un elogiu, Rubin doar apasă pe redare Toată dragostea mea și interacționează cu McCartney în timp ce stau la un mixer într-un spațiu întunecat de studio, discret înconjurat de camere. Gumă de mestecat și, în general, pozându-se ca cel mai tare bărbat de 79 de ani din lume, McCartney este conectat la muzică și atent la solicitările lui Rubin. Nu o sună niciodată.

Îl ajută pe McCartney să aibă o memorie optimă. Numele muzicianului de jazz care acționează la magazinul de muzică Hessy din Liverpool, care i-a arătat unui tânăr McCartney și Harrison o coardă pe care nu o cunoșteau: „Frank Gretty”. McCartney joacă această coardă, explicând modul în care s-a încadrat în cele din urmă în propria sa melodie, iar sunetul muzicii – redat, auzit, simțit – este rar absent din narațiune.

Rubin, care arată ca Moș Crăciun dintr-un magazin universal în vacanța de la mijlocul anului, stă ocazional la picioarele lui McCartney cu picioarele încrucișate ca un student, dar este o gazdă pasionată și un fan cu discernământ. El nu-l împinge niciodată pe McCartney și oricine vrea să știe cum s-au destrămat Beatles, în special McCartney și colegul de compoziție John Lennon, nu îl va găsi aici. McCartney este plin de laude pentru colegii săi de trupă, subliniind talentele lor individuale.

Nostalgia este un risc cu toate documentarele de muzică de epocă, dar energia și intimitatea aici o țin în mare parte la distanță. Sunt prezente unele anecdote bine cunoscute, cum ar fi McCartney visând melodia Ieri, dar acestea sunt doar puncte de plecare pentru reminiscențe mai lungi (McCartney a făcut ambele versiuni vocale ale melodiei) care pot oferi un tonic binevenit atât fanilor obsesivi ai Beatles, cât și fanilor casual. E foarte bine, știi.

READ  Răceala obișnuită ar putea fi arma secretă împotriva COVID-19! Explicații de la specialiști