Mihaela Bilic atrage atenția asupra vitaminei C și vitaminei D. Poate fi PERICULOASĂ

Nutriționistul Mihaela Bilic atrage atenția asupra administrării de vitamina D. El spune că suplimentele de vitamina C sunt recomandate fără restricții, dar prea multă vitamina D poate dăuna organismului.

„Spre deosebire de vitamina D, care este o vitamină solubilă în grăsimi – de aceea se dizolvă în grăsimi, este absorbită în grăsimi – și pe care organismul o sintetizează singură în prezența luminii și a razelor ultraviolete, vitamina C este o vitamină solubilă în apă, se dizolvă în Corpul nu o poate sintetiza, nu avem rezerve de vitamina C și, prin urmare, depindem de aportul alimentar.

Deoarece este solubilă în apă și extrem de fragilă – ar trebui să știți că vitamina C se deteriorează, la 48 de ore scade la jumătate în fructe și legume, deci este destul de dificil să ne acoperim necesarul de vitamina C pentru această perioadă când avem nevoie de cantități mari. Din acest motiv, aș recomanda suplimente de vitamina C și pe principiul că, chiar dacă luați mai mult, este eliminat de rinichi, deci nu există niciun risc.

Și apoi, puțină vitamină C suplimentară ne oferă acest antioxidant, cea mai puternică substanță a naturii, fără caloriile pe care altfel ar trebui să le consumăm. Vitamina C, în dozele de care avem nevoie zilnic, ar implica nu cinci porții, ci cinci kilograme de fructe și legume proaspăt culese ”, a explicat dr. Mihaela Bilic.

Vitamina D, periculoasă. Care este starea

„În schimb, când vine vorba de vitamina D, acordați o atenție deosebită suplimentelor, deoarece nu numai că pot modifica nivelul de vitamina D din organism, dar vitamina D este foarte strâns legată de nivelul de calciu”, activitatea hormonală și în special hormonul paratiroidian, un hormon sintetizat. glandele paratiroide, atunci când aducem cantități mari de vitamina D din exterior, glandele paratiroide încetează automat sintetizarea, ne putem trezi cu niveluri ridicate de calciu în sânge și cu risc crescut de calculi renali. deci toate aceste lucruri, fără sfatul medicului, fără un nivel de vitamina D în organism detectat prin anumite teste, pot face mai mult rău decât bine ”, a adăugat ea.

READ  Primele vaccinuri COVID-19 și imunitatea turmei

Vitamina D din alimente, nu din suplimente

„Avem nevoie de prezența grăsimilor în dietă și când spun grăsime spun, aici, despre vitamina D, avem vitamina D în mod natural, amestecată cu vitamina A, în grăsimea lapte, tot ceea ce înseamnă brânză, în ficat, în pește gras, în ou, atunci aceste alimente, mai ales în sezonul rece, nu ar trebui să lipsească din meniul nostru ”, a mai spus Mihaela Bilic pentru Digi 24.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *