Millet, un super aliment adaptat contemporanilor

Nutriționistul american Paavo Airola vorbește la superlativ despre mei ca „cel mai hrănitor cereale din lume. Meiul este un aliment minunat și complet, bogat în proteine ​​și sărac în amidon, ușor de digerat și care nu provoacă niciodată gaze sau fermentație în stomac.

Preparate cu mei, benefice pentru post

Preparatele de mei pot fi consumate în special în timpul postului, fiind bogate în ingrediente active importante: fosfor, magneziu și potasiu (în cantități mari), vitamina A, complex B, acid salicilic, lipide, proteine ​​și aminoacizi. În plus, meiul, cereala miraculoasă, așa cum o numesc europenii, are un conținut scăzut de grăsimi saturate și sodiu, care este benefic pentru persoanele cu boală celiacă, deoarece nu conține gluten. În plus, cerealele extrem de hrănitoare sunt bogate în silicon, o substanță vitală pentru sănătatea părului, a dinților, a pielii și a unghiilor.

Mei indicat pentru astenici, convalescenți și boli de inimă

„Miul este potrivit pentru astenici și persoanele aflate în convalescență, fiind un formidabil agent de recuperare în caz de oboseală intelectuală. Acest aliment complet ar trebui să fie inclus în dieta omului modern. Recomand dieta mei și femeile însărcinate, dar și pentru cei cu boli de inimă ”, spune Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu abilități în medicină pe bază de plante și nutriție, în studiul„ Millet, un superaliment, eficient pentru contemporani ” . Cu toate acestea, printre soiurile de mei, sorgul este foarte valoros și trebuie utilizat frecvent în diferite preparate culinare. Adăugat la diverse feluri de mâncare: pâine, salate sau supe, această varietate de mei crește valoarea nutritivă a acestor alimente.

READ  De ce este recomandat să puneți folie de aluminiu direct pe ...

Rețeta săptămânii: plăcintă cu mei și spanac

  • Timp de preparare: 60 minute
  • Calorii : 180 / port
  • Ingrediente: 1 kg de spanac proaspăt sau congelat, 200 g de mei, 4 ouă, o grămadă de ceapă verde, o linguriță de cimbru, 5 linguri de ulei de măsline.
  • Mod de preparare: Se spală frunzele de spanac, se opăresc, se toacă și se scurg. Separat, rumeniti ceapa tocata marunt, adaugati cimbru si spanac si gatiti 15 minute. În acest timp, fierbeți meiul și când s-a răcit, adăugați-l în spanacul fiert, apoi adăugați ouăle, bătute ca o omletă. Compoziția astfel obținută este turnată într-un recipient uns cu ulei și umplut cu făină. Lăsați plăcinta la cuptor pentru aproximativ 40 de minute. Se servește fierbinte cu o salată de sfeclă sau morcov.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *