Ministrul român al sănătății demis critică primul ministru, vorbește despre vulnerabilitățile din sistem

Demis ministrul român al Sănătății, Vlad Voiculescu, membru proeminent al alianței reformiste USR PLUS, a ținut vineri, 16 aprilie, o conferință de presă în care l-a criticat pe premierul liberal Florin Citu și a vorbit despre vulnerabilitățile sănătății sistemului. El a mai spus că „există diferențe fundamentale” între numărul raportat și efectiv de decese în spitalele COVID-19.

“Mandatul meu de 113 zile s-a încheiat acum două zile. 113 zile la putere și 113 zile, dacă vreți, de ciocniri între mentalități. Cred că nu este nimic nou. Și este și motivul pentru care mulți dintre noi am intrat în politică, nu doar să ne schimbăm lucrurile ocazionale, dar să încerc să schimb cele mai mari lucruri, și anume mentalitățile ”, a declarat Voiculescu la începutul conferinței sale de presă, Agerpres raportat.

El a mai spus că îi este „mereu frică pentru oamenii din această țară, pentru cei care au nevoie de ajutor, pentru cei care sunt văzuți de politicieni doar ca electorat”.

„Mi-e teamă și de oamenii buni din sistem, de cei care au așteptat mult timp schimbarea, de cei care au văzut realitatea a ceea ce s-a întâmplat în aceste zile, că dacă supărați prea mult sistemul, atunci el nu Nici nu am nevoie de argumente pentru a te elimina ”, a adăugat fostul ministru.

El a numit vulnerabilitățile la nivelul instituțiilor centrale și teritoriale „înspăimântătoare”, deoarece acestea arată incapacitatea sistemului de a servi cetățenii.

„Aceste vulnerabilități nu sunt personale, nu aparțin nici unui ministru sau altui, aceste vulnerabilități aparțin unui sistem. Este nevoie de timp, oameni și procese, o anumită mentalitate și o anumită abordare pentru a schimba lucrurile. […] Am preluat un minister al sănătății care se prăbușește și îmi aleg cuvintele cu atenție. […] Problema statului român, în domeniul sănătății și în orice alt domeniu, rămâne capacitatea extrem de limitată a instituțiilor sale ”, a mai declarat Voiculescu.

READ  România introduce legi care reglementează standardele suplimentelor alimentare

Fostul ministru al sănătății USR PLUS a profitat și de conferința de presă pentru a-l critica pe premierul liberal Florin Citu.

“Cred că m-am înșelat când mă așteptam la o anumită decență în perioadele de pandemie, decență de la unii politicieni sau de la o parte din presă. Am crezut că premierul desemnat de coaliție nu va folosi nu puterea pe care i-am dat-o din motive mai legate de cariera sa politică., așa cum a spus el. România are nevoie de politicieni care să acționeze în fiecare zi în interesul poporului “, a spus Vlad Voiculescu, potrivit Digi24.

El a mai spus că premierul discută rar cu ministerul sănătății, dar în același timp își stabilește obiective „fără să vorbească cu nimeni”.

“Manipularea pandemiei, așa cum s-a produs în ultimele luni, a cunoscut mai multe episoade despre care publicul era mai puțin conștient. Prim-ministrul român nu a vorbit niciodată cu Ministerul Sănătății, aruncând ținte fără să vorbească nimănui, a devenit primul epidemiolog al țării, vorbind despre lucruri pe care nu le știa, pe care nu le-a discutat cu nimeni, nici măcar cu experți […],” el a declarat.

În cadrul aceleiași conferințe de presă, Vlad Voiculescu a mai spus că „există diferențe fundamentale” între numărul raportat și cel efectiv al deceselor legate de COVID-19 și l-a îndemnat pe premierul Citu să continue investigarea faptului că a inițiat și revizuirea rapoartelor privind decesele din spitalele COVID.

“Nu aș vrea să arunc niciun număr pentru că nu am documentat acest lucru, dar ancheta noastră arată că există diferențe fundamentale între numerele raportate și cele reale”, a adăugat el.

READ  ONU: numirea unui nou trimis pentru Sahara nu este o sarcină ușoară

De asemenea, a profitat de ocazie pentru a mulțumi lucrătorilor din domeniul sănătății pentru eforturile depuse în timpul crizei de sănătate.