Ministrul român al sănătății demis îl critică pe primul ministru și vorbește despre vulnerabilitățile din sistem

Demis ministrul român al sănătății, Vlad Voiculescu, membru în vârstă al alianței reformiste USR PLUS, a ținut vineri o conferință de presă, 16 aprilie, în cadrul căreia l-a criticat pe premierul liberal Florin Citu și a vorbit despre vulnerabilitățile sistemului de sănătate. El a mai spus că „există diferențe fundamentale” între numărul de decese raportate și numărul real de decese în spitalele COVID-19.

„Mandatul meu de 113 zile s-a încheiat acum două zile. 113 zile în funcție și 113 zile, dacă vreți, de ciocniri între mentalități. Cred că nu este nimic nou. Și acesta este și motivul pentru care mulți dintre noi am intrat în politică, nu pentru a schimba doar lucrurile ocazionale, ci pentru a încerca să schimbăm cele mai importante lucruri, și anume mentalitățile ”, a spus Voiculescu la începutul articolului. Agerpres raportat.

El a mai spus că îi este „mereu frică pentru oamenii din această țară, pentru cei care au nevoie de ajutor, pentru cei pe care politicienii îi consideră doar electorat”.

„Mi-e teamă și de oamenii buni din sistem, de cei care așteaptă de mult timp schimbarea, de cei care au văzut realitatea a ceea ce s-a întâmplat în aceste zile, că dacă supărați prea mult sistemul atunci el o face nici măcar nu trebuie argumente pentru a te elimina “, a adăugat fostul ministru.

El a descris vulnerabilitățile la nivelul instituțiilor centrale și teritoriale drept „înspăimântătoare”, deoarece arată incapacitatea sistemului de a servi cetățenii.

„Aceste vulnerabilități nu sunt personale, nu aparțin unui ministru sau altuia, aceste vulnerabilități aparțin unui sistem. Este nevoie de timp, oameni și procese, o anumită mentalitate și o anumită abordare pentru a schimba lucrurile. […] Am preluat un minister al sănătății care se prăbușește și îmi aleg cuvintele cu atenție. […] Problema statului român, în domeniul sănătății și în orice alt domeniu, rămâne capacitatea extrem de limitată a instituțiilor sale ”, a mai declarat Voiculescu.

READ  Ce se poate întâmpla dacă bei Coca-Cola în fiecare zi. Sănătatea ta este în pericol

Fostul ministru al sănătății USR PLUS a folosit, de asemenea, conferința de presă pentru a-l critica pe premierul liberal Florin Citu.

“Cred că m-am înșelat când mă așteptam la o anumită decență în vremuri de pandemie, decență de la unii politicieni sau de la o parte din presă. Am crezut că premierul desemnat de coaliție nu va folosi puterea pe care i-am dat-o din motive mai legate de politicile sale România are nevoie de politicieni care să acționeze zilnic în interesul poporului ”, a declarat Vlad Voiculescu, potrivit Digi24.

El a mai spus că premierul discută rar cu ministerul sănătății, dar, în același timp, își stabilește obiective „fără să vorbească cu nimeni”.

“Manipularea pandemiei, așa cum s-a produs în ultimele luni, a văzut mai multe episoade despre care publicul era mai puțin conștient. Prim-ministrul român nu a vorbit niciodată cu Ministerul Sănătății, aruncând ținte fără să vorbească cu nimeni, prim-ministrul român. devenind primul epidemiolog al țării, vorbind despre lucruri pe care nu le știa, pe care nu le-a discutat cu nimeni, nici măcar cu experți […],” el a declarat.

În cadrul aceleiași conferințe de presă, Vlad Voiculescu a mai spus că „există diferențe fundamentale” între numărul raportat și numărul real de decese legate de COVID-19 și l-a îndemnat pe premierul Citu să continue ancheta pe care a început-o și să revizuiască raportarea de decese în spitalele COVID.

“Nu aș vrea să dau cifre pentru că nu am reușit să o documentăm, dar ancheta noastră arată că există diferențe fundamentale între numerele raportate și numerele reale”, a adăugat el.

De asemenea, el a profitat de ocazie pentru a mulțumi personalului medical pentru eforturile depuse în timpul crizei de sănătate.

READ  Aceste 10 boli grave sunt ...