Recenzie de film românesc – Filme de urmărit acum: 5 minute prea târziu și colectiv

Într-o epocă în care totul se întâmplă online, un film merge de fapt în turnee de film, fizic! Cu premiera anulată pe 27 martie, 5 minute / 5 minute prea târziu Încearcă din nou să viziteze teatre din 20 noiembrie, după o premieră online (un pic ironic, dar este o mișcare bună să-l faci disponibil la nivel național). În momentul în care apare în mai multe cinematografe în Hunedoara, Caraș-Severin, Gorj și Harghita, iar alte cinematografe vor urma în funcție de contextul legal. Să ne ținem degetele încrucișate cât mai mult posibil.

Bazat parțial pe evenimente reale, 5 minute prea târziu tratează consecințele unei proiecții întrerupte violent a unui film tematic LGBT de către un grup homofob. Când un tânăr este grav rănit de răspunsul (presupus) tardiv al jandarmeriei, descoperirea evenimentelor menționate aduce ofițerul responsabil de intervenție într-un moment de rupere, precum și un jurnalist motivat în mod special să-l urmeze fără compromisuri . .

Dan Chișu nu a fost niciodată un cineast subtil și 5 minute Prea tarziu nu face excepție, chiar dacă are cele mai bune intenții. O parte din actorie și dialog este nenaturală, iar unele cazuri sunt evident reunite doar pentru a servi complotului. Și totuși filmul este distractiv, cu un tempo solid și tensionat și se pregătește pentru un final emoționant sfâșietor. 5 minute prea târziu este, de asemenea, cu adevărat, răcoritor și direct în condamnarea homofobiei și a relațiilor tulburătoare ale unei prese comerciale bazate pe ratinguri, precum și suficient de inteligent pentru a ști că lucrurile sunt adesea mai confuze decât ne-am dori. Evenimentele reale din spatele filmului, întreruperile homofobe ale a două filme LGBT la cinematograful Muzeul țărănesc românesc (în 2013 în timpul screening Copiii sunt bine iar în 2018 în timpul screening 120 de bătăi pe minut) sunt rușinoase, la fel ca și reacțiile instituțiilor oficiale, astfel încât orice tratament critic al problemei este mai mult decât binevenit.

READ  Deschiderea școlilor ar putea fi cea mai grea bătălie din războiul împotriva lui Covid

Un alt eveniment din săptămâna trecută este Colectivlansarea simultană a platformelor digitale din Marea Britanie și SUA (Jucător BFI.org, Amazon Prime etc.), în timp ce este încă disponibil în România pe HBO GO.

Excelentul documentar al lui Alexander Nanau urmărește jurnaliștii Gazetei Sporturilor care descoperă un scandal oribil de sănătate după tragicul incendiu din Colectiv club din București în octombrie 2015, ceea ce a determinat o schimbare de guvern după revoltă publică masivă. Multe victime au murit după ce au fost infectate în spitale cu bacterii ultra-rezistente, ceea ce a dus la descoperirea explozivilor companiei Hexi Pharma vinde de ani de zile dezinfectanți diluați către spitale din România, ceea ce explică și teama generală din România de a fi spitalizat pentru cele mai ocazionale operații. Lupta care a urmat pentru schimbarea sistemului de către noul ministru al sănătății Vlad Voiculescu și echipa sa se află în centrul celei de-a doua părți a filmului. Colectiv este puternic și înfuriat. Este, de asemenea, un ceas grozav și incitant, în cea mai bună tradiție a filmelor de jurnalism de investigație. Rareori, ea este atât controlată din punct de vedere emoțional, cât și reținută, deși este o abordare clar stricată a stării de lucruri și suficient de matură pentru a înțelege modul în care deciziile morale și etice sunt luate într-un sistem defectuos, condamnând în mod clar ceea ce nu este în regulă. este fără echivoc. Aceasta este o viziune esențială, dacă aveți stomacul pentru ea, deoarece sună mai mult decât adevărat pentru actuala criză de sănătate cu care ne confruntăm.

De Ioana Moldovan, cronicar, [email protected]

(Sursa foto: Colectiv pe cinemagia.ro)

READ  Laurent Duvernay-Tardif: Primul medic care a jucat în NFL a trecut de la victoria în Super Bowl la lupta împotriva coronavirusului pe prima linie