Recenzie de filme românești – Cinema Spotlight: ARTA și proiecțiile sale virtuale

Cinema ARTĂ, în Cluj-Napoca, este unul dintre cele mai vechi teatre din România, și cu elementele sale frumoase art deco și situat într-un magnific castel de același stil, cu siguranță cel mai frumos încă în funcțiune. Fondată în 1913, în ultimele decenii a încetat să mai fie folosită ca cinematograf cu program regulat, cu excepția evenimentelor, dar după un proces complex de renovare a fost deschis în 2019 ca cinematograf de artă independent și cu un concept contemporan. ARTA nu este doar un cinematograf, ci și un spațiu multidisciplinar, găzduind concerte, lecturi și expoziții. De asemenea, organizează conferințe și ateliere, cu scopul de a crea o comunitate diversă și primitoare. Cu site-ul închis din cauza pandemiei, site-ul său (Art-House) găzduiește filme pe care le puteți viziona online la cerere pentru o anumită perioadă de timp. Puteți rezerva bilete pe site Sau mai departe Cartea de evenimente; accesul este limitat la România.

___STEADY_PAYWALL___

Două producții românești sunt prezentate în prezent, ambele dintre cele mai bune lansări în 2020 și 2021. Lemn / Lemn, regizat de Monica Lăzurean-Gorgan, Ebba Sinziger și Michaela Kirst, este un documentar captivant despre tăierea ilegală în România. Acesta este un film foarte actual și necesar filmat ca un thriller tensionat, te va enerva și te va ține pe marginea scaunului tău. La celălalt capăt al spectrului emoțional se află Ivana Mladenović Ivana Teribila, una dintre preferatele mele recente, o poveste autobiografică încântătoare și ironică despre o tânără regizoare aflată în pragul defecțiunii în micul ei oraș natal de la granița sârbo-română. Inutil să spun că vara Ivanei nu merge așa cum era planificat în această minunată comedie, asigurându-se că râsele nu se opresc niciodată.

READ  Creșterea masei monetare a României M3 s-a stabilizat în noiembrie

Celelalte recomandări absolute ale mele ar fi cele ale lui Céline Sciamma Portretul fetei în flăcări / Portretul unei doamne în flăcări (Franța, 2019), o poveste de dragoste de perioadă încântătoare. Una dintre cele mai bune lansări din 2019, acest film este frumos de vizionat și o abordare teribil de emoționantă și îmbogățitoare a artei, dorinței, prieteniei, ciudățeniei și vieții femeilor. Nu ratați. De asemenea, este esențial, de asemenea francez, și deja un clasic Faces villages / Faces Places (2017). Agnes Varda, unul dintre cei mai mari regizori de film, a făcut echipă cu artistul JR pentru un documentar care dă drumul și descrie locuitorii orașelor mici și ale satelor. Ca toate filmele lui Varda, FLocurile Așilor este perspicace, minunat de curios și de jucăuș și, mai presus de toate, plin de dragoste pentru supușii săi. Este o adevărată minune și, chiar dacă ați mai văzut-o, faceți-vă o favoare și urmăriți-o din nou. În zilele noastre nu există un film mai bun, atât de înălțător și uman.

De Ioana Moldovan, jurnalist, [email protected]
(Sursa foto: