Recenzie de filme românești – Filme de vacanță Partea 2

La mulți ani, dragi inițiați, să fie vești bune, sănătoase și pline de speranță! Iată câteva sfaturi pentru vacanță, lungi, scurte, distractive și plăcute.

TIFF nelimitat are o listă mai lungă de titluri interesante (majoritatea accesibile doar în România, deocamdată) și două dintre ele par deosebit de potrivite pentru vacanțe. Schimbul lui Moș Crăciun este o comedie distractivă și de familie, colorată și veselă. Îl poți găsi aici.

Cealaltă este mai puțin tematică de Crăciun, dar și nordică (Finlanda) și foarte, foarte tare: Aki Kaurismäki’s lovely Cealaltă parte a speranței, povestea unui refugiat sirian la Helsinki și a prieteniei sale cu un restaurator de vârstă mijlocie. O comedie uscată, laconică, cu umor amuzant, gag-uri mari, personaje excentrice și multă compasiune. Îl poți urmări aici.

Menționat deja săptămâna trecută, un cadou de Crăciun deosebit de rar este cinematograful uniuneSelecția a 101 titluri din Arhiva Națională de Film, disponibilă (în România) pe Cartea de evenimente. Filmele din decenii (până în anii 1990) sunt disponibile în perioada 24 decembrie – 31 ianuarie, iar selecția impresionantă este parțial disponibilă cu subtitrări în limba engleză.

Și nu în ultimul rând, un clasic absolut pentru Anul Nou sunt Toma Caragiuschițe de comedie, care fac parte din vechile programe de divertisment la televizor, la fel de interesante astăzi și citate. Caragiu a fost unul dintre cei mai populari actori de benzi desenate române, atât în ​​teatru, cât și în cinematografie în anii 1960 și 1970. A fost și mai luminos pe cont propriu; monologurile sale hilar pe cele mai simple subiecte au fost, de asemenea, perspicace și încă destul de inteligente pentru a păcăli cenzura tipică. Discursul său impasibil și expresia răutăcioasă sunt întotdeauna de neegalat. Multe dintre schițele sale, preluate din arhivele TV, pot fi găsite online (dar numai în limba română). Dacă derulați mai jos, există schița deosebit de amuzantă de Anul Nou „The Party Goes On”, una despre decorarea pomului de Crăciun, iar alta cu el fiind Moș Crăciun (cu o întorsătură, socialist și altele):

READ  română c. rezervele valutare ale băncilor scad în octombrie

De Ioana Moldovan, cronicar, [email protected]

(Sursa foto: Cealaltă parte a speranței pe cinemagia.ro)