Recenzie fantezie: RPG adorabil și accesibil pe Apple Arcade

Inainte de Fantastic lansat pe Apple Arcade, cea mai mare parte a discuției a fost despre apariția sa. A existat un motiv întemeiat pentru asta. Mistwalker, studioul condus de Fantezie finală creatorul Hironobu Sakaguchi, a inițiat o nouă tehnică care a presupus crearea a peste 150 de diorame uimitoare și fermecătoare, care au fost apoi fotografiate pentru a deveni locațiile pe care le explorați în joc. Fie că vă aventurați într-un deșert bătut de vânt, o navă de croazieră de lux sau într-o metropolă robotizată, fiecare regiune pe care o vizitați Fantastic a fost realizat manual din materiale din lumea reală. Nu numai că arată uimitor, dar oferă lumii fanteziste a jocului o atmosferă foarte specială.

Fantastic este, de asemenea, doar un joc grozav. Nu este deosebit de original, tăind foarte aproape de Fantezie finală jocuri pe care Sakaguchi și-a construit cariera. Dar este nevoie, de asemenea, de aceste idei și mecanisme și le schimbă suficient cât să se simtă proaspete, făcând totodată schimbări vizibile în calitatea vieții. Fantastic nu este doar un adorabil joc realizat manual de la creatorul Fantezie finală; acesta este cel mai accesibil RPG japonez pe care l-am jucat vreodată.

Premisa nu este cu siguranță foarte originală. Dacă ați jucat un JRPG în orice moment în ultimele două decenii, acest lucru vă va suna probabil familiar. Jucați ca Leu, un erou care și-a pierdut memoria și este rapid atras în căutarea destinului lumii. Este greu să vorbești prea mult despre detaliile poveștii, deoarece, în cea mai mare parte a jocului, Leo nici nu știe ce se întâmplă. La început pur și simplu urmați indicațiile, deoarece Leo merge aproape oriunde poate, pentru a afla mai multe despre cine este. Veți explora seifuri misterioase și bine păzite, veți vizita orașe frumoase pe apă și veți ajunge să fiți transportat într-un regat mecanic condus de roboți. Este o călătorie lungă, deși ceea ce este disponibil acum este de fapt doar prima din cele două părți, al doilea set urmând să fie lansat la sfârșitul acestui an.

Povestea în sine este … bună. Fantastic cu siguranță nu este la egalitate cu predecesorii săi spirituali în această privință. Nu am simțit niciodată un sentiment real de urgență care salvează lumea și puțini dintre personajele principale sunt foarte memorabile. Uneori este drăguț și există câteva surprize interesante și detalii despre construirea lumii în care să te săpezi. În cea mai mare parte, face doar treaba. Fantastic este mult mai mult o problemă de atmosferă decât de poveste. Mi-a plăcut săpat prin fiecare locație, să văd clădirile și peisajul din unghiuri diferite. Chiar nu mi-a pasat De ce O făceam. Stilul artistic al dioramei lucrate manual amintește de fundalurile pre-redate din epoca PlayStation, cu excepția unui nivel de detaliu mult mai fin. O coloană sonoră incredibilă a lui Nobuo Uematsu, colaboratorul frecvent al lui Sakaguchi, adaugă doar nostalgiei. Este o lume în care vrei să zăbovi.

Fantastic nu arată doar și se simte familiar; de asemenea, joacă foarte mult ca clasicii din care este inspirat. Acest lucru înseamnă bătălii aleatorii, lupte bazate pe ture și personalizare relativ simplă a personajelor. Bătăliile, în special, fac lucruri interesante. În timp ce există unele elemente familiare – cum ar fi dușmanii cu slăbiciuni elementare și șefii care își schimbă forma în mijlocul luptei – există, de asemenea, câteva răsuciri frumoase, cum ar fi vrăji și arme pe care le puteți viza să vă maximizați atacul, lovind cât mai mulți dușmani posibil cu un singur hit. Acest lucru face ca bătăliile, în special șefii, să fie mai strategice și mai puțin nebunești. Este într-adevăr satisfăcător când aliniezi lucrurile corect dreapta.

READ  Jucătorii Destiny 2 sar de pe stânci pentru a evita să joace Încercările lui Osiris

Poate că cea mai bună adăugare este dimengeonul denumit ciudat – un suport de dimensiuni și temniță – care vă permite să amânați luptele aleatorii pentru o perioadă scurtă de timp. În esență, atunci când activați funcția, orice monstru pe care îl întâlniți este prins în acest dispozitiv și poate ține până la 30 la un moment dat. Ori de câte ori doriți – sau ori de câte ori este plin – atunci puteți lua pe toți monștrii prinși într-o luptă uriașă. Aceasta este o caracteristică excelentă atunci când doriți doar să explorați fără luptă sau când vă grăbiți să ajungeți la un punct de salvare.

Există o mână de alte modificări ale calității vieții – numeroase puncte de salvare, locații mari, dar ușor de navigat, comenzi tactile și gamepad care funcționează la fel de bine, puțină nevoie de măcinare – care se adaugă la o interpretare incredibil de accesibilă a formula clasică. Fantastic eficientizează genul, păstrând părțile care funcționează cel mai bine, actualizând în același timp restul pentru gusturi moderne. Există câteva sughițuri mici, cum ar fi scene de tăiere plate și vârfuri de dificultate discordante spre final. Dar în cel mai bun caz, Fantastic este tot ce face Sakaguchi cel mai bine, doar într-un pachet ceva mai mic, mai lustruit.

Fantastic este acum disponibil pe Apple Arcade.